söndag 7 mars 2010

Mat, träning och kök

Lite trött söndag :) efter en trevlig middag hos U och D igår. Vi har ändå mäktat med en långpromenad med hunden i det sköna vinter/vårvädret. Så härligt var det att vi gjorde varm choklad och tinade kanelbullar och satte oss ute i solen och fikade när vi kom hem från promenaden.

Nu har jag precis gjort i ordning en stor gryta med köttfärssås som står och puttrar på spisen; doftar gott! Har bjudit över ungdomarna på middag men inte fått något svar ännu. (Ungdomarna? Är det så man säger när man inte är det själv??? Jag tänkte inte jag bara skrev...)

Har ju ökat min träning en hel del och bland annat provat löpband och crosstrainer. När man står och trampar/går/springer så kan man se på teve; det hänger skärmar på väggen och de visar ofta olika kanaler. Inte höra förstås så det underlättar om det är textade inslag. Jag blir lite stressad av det här, vilket ska jag se på? och otroligt störd av avsaknaden av tv-ljudet eftersom det är musik i högtalarna. Popmusik. Man kan trampa/gå/springa i takt. Ibland.

Anyway. Första gången jag provade löpbandet så var kanal fem på (på den andra var det svt, otextat. Irriterande som sagt.) Just då visades Biggest loser; jättefeta amerikaner som ska gå ned i vikt mest och vinna. Duktiga. Bra. Man känner sig jättesmal!

Nästa gång körde jag crosstrainern och då var trean på och nu visades Americas Top model...tre finalister kvar. Jättesmala. Inte bra. Man känner sig jättestor...

På coren i fredags så var det en som tyckte jag såg smalare ut. Jag tackade såklart. Alltså har jag sett tjock ut? Hmm...

Faktum är att jag gått ner tre kilo sedan jag slutade banta. Men mina lår går fortfarande omlott. Det är det crosstrainern ska råda bot på.

Köksplaneringen pågår för fullt, nu återstår bara en utflykt till Ikea, sedan ska vi börja bestämma oss. Ikea är mitt älska/hata objekt. Jag hatar att det är så mycket folk ivägen där. Det är alldeles för många feta (ja,ursäkta) och fula (ja, ursäkta) människor där med solkiga tröjor som hasar runt. Sedan är det några till och så jag då. Som går och suckar men handlar och handlar och handlar...fyndar och fyndar och sedan fattas det en skruvjävel när man kommit hem och ska sätta ihop det. Men Ikea är bra. Jag vet. De har fina kök också. Jag vet.

Igår lyckades jag rita upp en ganska bra planering av köket. Vi tog bort gammeldagsskafferitänket och fick istället plats med mycket annat...lätt det är att låsa sig vid första tanken! Men när vi bestämt köket ska vi ta hjälp av någon som kan säga vart vi tänkt fel och kanske ge oss nya, bättre idéer. (Jag tror gärna att jag kan själv...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar