torsdag 1 april 2010

Nära döden

Ok, ok, lite överdrivet, men jag har varit (är) så sjuuk! Måndag eftermiddag, på bussen på väg hem, hela min kropp kändes plötsligt så trött, jag förstod inte hur jag skulle orka kliva av. Väl hemma, med en puls på tvåhundra efter den korta busspromenaden, kom frossningarna...Varenda rörelse gjorde ont och fick min kropp att skaka...koftor, filtar, täcken, stillhet...och så en rörelse och jag skakar.

Efter en dag med sjukt hög feber kom min hosta igen - har hostat så torrt att lungorna varit på väg med. En gång kräktes jag slem...fy vad klen man kan vara!

Anyway, nu orkar jag sitta uppe kortare stunder, har börjat bli lite rastlös, vilket antagligen är ett friskhetstecken! Har flyttat ut datorn till vardagsrummet där jag bor just nu och hur kan man ha fyrtio kanaler på teven och ändå finns det inget att se? Hem till gården (Emmerdale farm) har jag inte sett på flera år men det är inga problem komma in i handlingen! Snacka om att alla haft ihop det med alla där!

Vi hade trevligt besök här i helgen, goda vänner från Umeå, vi gjorde i princip inget annat än umgicks och åt god mat - very nice! Det är så kul att ha lärt känna de två underbara människorna! Och måtte jag inte varit smittsam!!!

Min stråhatt är klar, när jag är frisk ska jag försöka fota och lägga ut bild.

Och nu är det dags för Alvedon och hosttablett; sedan är det bara att välja.Mimmi och Reine i fjällen, Lyckohjulet, Oprah, Highlander, Martha Stewart...ja, nu vill jag bli frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar