måndag 19 juli 2010

Börjar ana oråd...

Igår lade jag ut våra blå vitvaror på Blocket. Spisen, fläkten, den knepiga diskmaskinen (bortskänkes) och lilla vedspisen. Inom två timmar var båda spisarna sålda och diskmaskinen tingad.

Diskmaskinen via sms - jag är en sms-tant själv - hon skulle hämta den idag kl 11. Men ingen kom. Och nu svarar hon inte på mina sms; jag har satt en deadline till kl 17 nu, för jag har en till på den. Men jag blir lite misstänksam och får för mig att hon bara var ute efter adressen för att kunna göra inbrott? Ett renoveringskök; här kan ju finnas nya vitvaror...(Här tänker jag att de tänker att ingen reagerar om en lastbil kör upp just eftersom vi renoverar. Jag skulle bli en utmärkt inbrottstjuv, förstår jag nu.) För annars kan man väl bara skicka ett sms: sorry jag ångrade mig?

Skulle kunna ringa men å andra sidan så har jag en till som vill ha den så jag blir ju av med den, ska strax ringa honom.

Blocket, ja. Ett annat svar på fläkten (via mejl) lydde: är du från gubbängen? Är folk dumma i huvvet, eller? Eller har de helt enkelt inget liv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar