tisdag 13 juli 2010

Ett djävulskt hett paradis


Så vill jag kalla det underbara heta väder vi har nu! Ingen semester för min del; står i ett 45-gradigt kök med stillastående luft...men tänker inte klaga! Tids nog regnar och blåser det.

Dagarna de bara rullar på i värmen och maken river och river och river...och jag gör just ingenting. Enda "riktiga" jag gjort är att jag sytt klänning till C med hatt därtill. Känner mig nöjd med båda resultaten! Hatten kan ni se högst upp.

Nu sitter jag vid datorn men måste iväg och handla middag - annnars lever maken på pizza...vilket inte tycks göra honom något för rivningen har gjort att han tappat kilon...så jag borde kanske hjälpa till mer!

Tröttnade på att raka benen varannan dag (sådan aggresiv ben-hårväxt har jag), men är för snål för vaxning så jag köpte en epilator. Nu är mina ben lena men rödprickiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar