torsdag 15 juli 2010

Gamla skor, nya skavsår

Det är mina fötter. Den underbara värmen ger mig svettiga fötter som i sin tur ger mig skavsår. Det är dyrt leva på skavsårsplåster! Gick långt efter jobbet; hela N:a Hammarbyhamnen och vidare längs vattnet till dottern för att hämta hunden. Att det inte blir skavsår mellan de svettiga låren är ju en j-a tur...

Apropå Hammarbyhamnen så går jag där varje morgon till jobbet. Det är en underbar utlandskänsla; ett ställe som vaknar, bygget vid Sjöstaden, doften från vattnet och en begynnande dagsvärme. Och gubben som går och rycker gräs mellan klapperstenarna! (Sant, om ni undrar varför det inte växer något mellan stenarna efter kajkanten där - här är svaret!)

Epilerade ju mina ben häromkvällen. Lena, javisst. Men inte gick allt bort! Hatar min svarta benbehåring. Blä! Gick till angrepp med pincetten.

I morgon är det fredag - då har jag fyra veckor kvar till semestern. Andra har tre veckor kvar till de ska börja jobba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar