torsdag 17 juni 2010

Jag är monarkist nu

Idag efter jobbet träffade jag min man; först en rundtur på hans jobb, bygget med Waterfront och sedan tidig middag på Vapiano i närheten.

Därefter promenad till Slussen via Kungsan. Och där någonstans vid Skeppsbron, på Ånedinlinjens kajplats, har precis norska Kongabåten anlänt. Värsta sjået för alla matroser att rulla ut landgången och koppla ihop och fixa. Vi stod och tittade (tillsammans med många, många fler) en stund - ja, vi försod att det var en kungabåt, typ - och sedan bara så, så står han där och vinkar. Kronprins Haakon. Jag vinkar också. (Ska man vinka tillbaka?) Och sedan borta. Alla på kajen står kvar. Och sedan står tio matroser i givakt i fören och alla tror att det är något på g. Men sedan blir de lediga och inget hände. Häpp. Man kan ju inte stå still och vänta och vänta och vänta, benen pallar inte. Så vi gick vidare.

Hade vi väntat en timme då hade de kommit ut: Haakon, Mette-Marit, Märtha-Louise och Ari.

Men det gör inget att vi missade dem - jag har ju vinkat till kronprins Haakon!

Jag är monarkist nu. Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar