lördag 11 december 2010

Det luktar svett

Så kom jag då äntligen iväg till en gympa. Puh! Var på julfest fredag kväll men det blev både lite alkohol och tidigt (men en toppengod julbuffé!) så när klockan ringde i morse så var jag pigg och alert!

Har varit hängig och småförkyld - utan att vara sjuk - flera veckor nu och då har det inte blivit någon gympa. Minsta motståndets lag hade dessutom hunnit träda ikraft,och den packade träningsväskan har stått orörd. Men nu jäklar, nu var det dags!

Väskan var inte alls packad så det blev till att springa upp och ner för trappen innan alla kläderna var i; jag hade bestämt mig för att vara miljövänlig och ta bussen, så jag fick lite bråttom.

Det är något visst med omklädningsrum, i alla fall nu i vuxen ålder när träningen är frivillig. Det finns en sorts frän svettlukt som samsas med nyduschad lukt och den får en att känna sig, känna sig, tja - duktig?

Men nog luktade det ovanligt mycket svett här idag?

Kallt i gympasalen, huh, men eftersom Lilli är dagens gympafröken så kommer det bli varmt - och svettig! - alldeles snart. Vem är det som luktar så mycket svett? Flytta på dej, stå inte bredvid mig! Bläh!

Lilli - vilken entusiastisk fröken! - f-n vad kul! Bra musik (högt också! så slipper man höra de andra stöna.) tydliga rörelser och tung gympa...och du äckliga svettiga människa måste du vara så j-a nära mig???

Helt slut efter passet. I omkädningsrummet drar jag av mig mina (svettiga) kläder. Hmmm, nu kommer jag ihåg...jag tömde väskan, la tillbaka tröjan i lådan (bara använt den en gång på coren inte så svettig...)för flera veckor sedan...

Jag - min äckliga lilla varelse - det var jag som luktade svett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar