torsdag 9 december 2010

Vinter

Nu har det blivit vinter ute. Herre jestanes vad snö vi har. Det är vackert som s-n ute. För mig får gärna vädret vara så här. Man kunde bara önska att busskollektivtrafiken (wow; långt ord!) klarade av vinter, det är sjukt roddigt vid Slussen varje em när jag ska hem. Sura chaffisar och armbågande sura människor och nytt kösystem. Och det kössystemet visar pilen åt fel håll enligt min logiska hjärna. Och inte en buss går i rätt tid.

Kök
Köket är så gott som klart!!!!!!!!!Visst, finjusteringar återstår, taklister, golvlister och lite kakel...men kaklet kom först idag, vi har väntat ett par veckor på det. Taklagsfest har vi haft - äntligen fick vi vara lite sociala!

Spishällen har jag väntat på i hela mitt liv utan att förstå det - jag äääälskar att laga mat på den. Den gör precis som jag vill!

Hatt
Hattkursen har haft julavslutning, nu har jag ett antal (för många) hattar som måste göras klara innan jag får börja på nytt projekt...hehe...men vad gör det, hattillverkningen är ju numera min stora passion! Siktar på en veckas syhatt-internat till sommaren, hoppas det går! Skulle kunna sitta i en hattateljé hela dagarna. (Egentligen skulle jag kunna sitta i en kreativ ateljé hela dagarna och kvällarna, jag vill skapa mer och mer.)

Ikväll blir det dock inget skapa, ska slå mej ner och slöa i soffan framför teven så jag orkar med julfesten i morgon, hehe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar