tisdag 21 december 2010

Lämna mig ifred!

Först var det telefonförsäljare. Sedan kom NIX och då försvann 99 procent av de. Tack för det.

Hur nixar man sig mot försäljarna i alla centrum då? Och då menar jag inte försäljarna i själva butikerna, för de säljarna kan ibland vara svåra att hitta...utan de som ska sälja mig ett nytt abonnemang och ge mig en ful telefon eller de som står och sticker till mig någon j-a fiskleveroljekapsel eller de som vill att jag ska sälja guld till de??!! Om jag slår de på käften kanske någon guldtand ryker från deras mun så kan de sälja den själv!

Bort med månglarna! (Jultips.)

Och fy vad kallt det blivit. Burr!!!! Men har folk fattat det??? De har inte ens handskar på sig! De är barhänta! Eller barhuvade...Huvva! Ingen halsduk, öppna jackor eller tunnstrumpor...! Jag vägrar tro annat än att de fryser. Jag är påklädd, rejält, och jag fryser. Inte en enda värmeattacksvallning kommer när jag är utomhus trots påpälsningen.

Och så det här strulet vid Slussen varje dag när jag ska hem - total anarki. Tur att julen snart är över så man kan bli människa igen. Snäll sådan.

Om det är så här kallt i morgon då tar jag täckbyxorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar