söndag 19 december 2010

Fjärde advent

Idag läste jag att även om jungfrufödsel teoretiskt vore möjligt så skulle det ha blivit en dotter - en halvklon. Jag firar inte jul på grund av Jesus födelse. Om någon nu fått för sig det...

Fick jag välja skulle jag inte fira jul alls. Äta julbord, möjligtvis, för ett bra julbord är såå gott. Men jag vill ha nya rätter på bordet. Jag vill ha mycket sill, jag vill ha ägg med räkor och löjrom och jag vill ha goda sallader med fetaost, för fetaost är så gott till julmat! Och ekologisk skinka. Sedan vill jag ha knäck och sedan kan julen få vara över.

Inga julklappar och - för i h-vete - ingen tomte!!!! Finns inget barn hos oss längre, vem tror på tomten????

Julgåva, ja, att ge något som blir något bra, inte en tvingad önskan...

Bra med julen? Ledigheten.

Kram och God Jul...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar