onsdag 2 juni 2010

Hattfnatt

Jag har ju blitt lite intresserad av hattar, typ. Hade min ljusa stråhatt varje dag i Grekland, den var helt perfekt med sitt stora brätte.

Nu håller jag på med en svart, lite stramare modell. Den hade jag tänkt ha klar till på söndag! för då är det picknick på Drottningholm med alla hattgalningar. Men att sy i svart på kvällstid, mina ögon vill inte; jag har så mycket lampa, så nära mitt syobjekt och följaktligen också nära mina arm och det blir hett! Har i alla fall lyckats få dit ripsbandet och har börjat med rigelenbandet vid brättets ytterkant (fackspråk, ha! vad jag känner mig duktig!) Denna modell ska sedan kantas med snedslå av svart linne.

Och kanske har jag på mig en rödsvart klänning på söndag så jag kan ha en röd ros på den men det beror på väder och humör...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar