tisdag 8 juni 2010

Hurra

Det var vad jag sa i morse när jag kom på att jag skulle prova min röda sidenchiffongklänning med röda paljetter. Jag kunde ha den och såg inte ut som en stoppad korv. Det funkar när man inte har strumpbyxor på sig (så det blir två valkar i midjan), med normala trosor och bh så blir det snyggt.

På lördag ska vi på stadshuset, middag, underhållning och dans; det är makens arbetsgivare som firar fyrtio år med stor fest. Klädsel kavaj. Så i ett halvår har jag gått och funderat på vad jag ska ha på mig. Och så helt plötsligt kom jag på den fina klänningen, som jag bara använt en gång tidigare...och även om jag köpt den via dotterns förra jobb (alltså med rabatt) så tillhör den ett av mina dyrare plagg i garderoben...kan vara trevligt få använda den någon fler gång. Kanske att jag provar med ett par stay ups, för jag vill inte gärna vara barbent...(trots Grekland är benen inte bruna?!) Är lite rädd att de ska korva sig nedför mina bastanta ben....

På myrorna hittade jag sedan en liten svart väska som lagom rymmer en mobil, ett läppstoft och pengar.30 kr. Ja, den kostade det, jag får nog ha med mig mer pengar. Eller kanske inte, kanske blir vi bjudna hela kvällen? Hmm...

Nu ska jag klä på mig "fritidskläder" och plantera sex små kryddväxter i större krukor, så jag kan fylla min örtstege på altanen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar