måndag 7 juni 2010

Picknick en masse

I helgen har jag picknickat både lördag och söndag, Djurgården och Maran på lördag och Drottningholm och hattar på söndagen. Fint väder båda dagarna och lika trevliga.

Lyckades sy min hatt klart innan picknicken, jag är jättenöjd över den. Det är en svart stråhatt och jag garnerade den med limegröna rosor. Jättefin! Och ja, jag ska ta bild...Hade på mig min klänning i afrika-tygerna; det är en klänning som alla kommenterar! Blir nästan generad av alla hyllningar! Om detta hade varit en modeblogg så hade den klänningen varit en "saver"...

Bland "hattarna" finns några som har sin egen stil, typ...(kanske räcker det att man bär hatt?), mycket second hand (ok, vintage...)och femtital och fyrtiotal. Jag blir nästan lite avundsjuk på dem, på deras mod, fantasi och självsäkerhet...(blir så inspirerad att jag handlat lite kläder på Myrorna, men kommer jag att använda det? Jag vill ju också...) En av tjejerna hade dessutom med en trattgrammofon på picknicken! Förstå, vi spelade stenkakor i gröngräset! Man måste ju gilla!

Har gymmat idag igen! Vill ju ge det en chans; men än är det ganska tråkigt...kanske blir det bätttre om det blir lite resultat av det, dvs lite fastare mage och lår?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar