lördag 13 februari 2010

Hej igen

Ja hoppsan, hejsan, inte har jag varit särskilt aktiv här inte! Funderade inte jag på fler bloggar??? Mig kan man inte lita på!

Men just nu har jag en moussaka i mikron - från fryst till ätbar - och hinner skriva lite.

Veckorna bara glider iväg, same same, känns det som, jobba, gympa, trött, party, jobba, gympa, trött, party i en aldrig sinande ström! Tror det är efterdyningarna efter att badrummet är klart (ja, inte för att jag gjorde så mycket, väntade ju mest) men nu är det stiltje med renoveringar. Vilket det inte borde vara, för hallen är så j-a tråkig! Blää, trät står mig upp i halsen! Och i matrummet. Och golvet i hallen/köket. Och listan kan göras lång. Har i alla fall satt upp en idé-lapp på kylen där vi kan klottra ner idéer inför den kommande renoveringen.

Var på hattkurs i veckan, har börjat på en stråhatt (solhatt) att användas i Grekland till exempel.

Och Grekland blir det två gånger i år. Jag och C bokade en vecka på Lefkas sista veckan i maj - bra pris var det. Utan män. Vi ska promenera, läsa, slappa och äta gott. Och prata. Bada blir nog inte så mycket, det är bara runt tjugo grader i vattnet vid den tiden...

Kom sedan på att det är sista veckan på mitt vikariat...men jag har ju semesterdagar så det får lösa sig. Jag tror att jag på ett eller annat sätt blir kvar där. Känns ju inte som jag att tänka så, men...

Inte händer det nåt med min vikt/ mina mått heller. Eller det gör det ju, bilringen runt midjan blir större och större. Så nu ska jag nog sluta äta. Svält verkar vara det enda.

Men först ska jag klämma min moussaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar