onsdag 24 februari 2010

Trosor

Här fortsätter vintern och mycket står still. Men när jag åker buss från Slussen så är det inga problem...varenda dag nu har det varit så att jag kommer till Slussen, det kommer in en buss, jag och några till kliver på, sedan när den nästan är full så åker den...har inte stått och väntat någon gång! Verkar passa SL:s (sura) busschaffisar utmärkt det här tycker jag; inga tider att passa, bara köra!

Igår sydde jag fyra par trosor, modellen är jättebra (när storleken blev rätt, hihi) men lite svårt få insidan snygg (vilken i och för sig inte syns, men...) så jag tränar vidare, kanske kan jag kosta på sig lite bättre tygkvalitet när jag känner att jag tycker att det blir riktigt snyggt! Det är lite spännande att sy underkläder faktiskt och jag har ett bh-mönster och material till en liggande men inte provsytt än.

Hade tänkt fotografera trosorna, så jag lade ett brunt ylletyg på strykbrädan och började lägga ut dem på det. Så blev makens middag färdig och han bjöd på jättegod laxpasta, tack, tack!

Ja, ni förstår, va? Assar tyckte det var perfekt förstås, så där låg han och mös när middagen var uppäten...

Nu, kaffe, en stunds teve och sedan kanske en trosa till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar