måndag 15 februari 2010

Nej

Några rader innan jag går till jobbet.

Det sitter i hjärnan. Igår: 43 gr, 100 gr och 43 gr. Skäms. Grammen är ingen viktminskning utan vikten på chokladen som hamnade i min mage. Vid tre olika tillfällen.

Det är nära nu att jag slutar bry mig om vikten. Tar för mycket energi.

Jag kan ju sy. Jag kan sy kläder som jag inte ser så tjock ut i. Tröjor och tunikor som inte visar bilringen. Byxor som har nästan samma mått i midjan som höften.

Jag kan ju också öka på träningen. Eller köpa nya skor jag kan gå i till jobbet eftersom de gamla gett upp och ger mig ett jätteskavsår i hälen om jag försöker använda dem. Fick någon grej i huvudet om att jag inte ville köpa nya vinterskor när säsongen nästan (vintersäsongen) var slut. Onödigt fick jag för mig. Då säger maken att du kan väl köpa ett par, annars kan du ju köpa tre par skor på en vecka. Är det något du kan så är det väl köpa skor?

Häpp. Fick jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar