tisdag 3 november 2009

Guld

Får väl börja med att gratta alla AIK-fans (finns en del i min familj!) till SM-guldet i fotboll i söndags (ifall någon nu missat det...)

Vårt vardagsrum var förvandlat till läktare (en extra soffa fick bäras in) och det serverades öl (hör idrott och alkohol verkligen ihop???). Katten var med i någons knä ända till AIK gjorde sitt andra mål och därmed tog ledningen - då skrek några så högt att han flög en meter upp och åkte sedan som en oljad blixt in i matrummet. Svisch!

I halvtid åts det pizza, förhandsbeställd, och jag viftade ut ett glas rödvin (typ två matskedar) på dotterns halsband, tröja och blus och på mattan och fönsterkarmen och elementet...jiiz hur mycket vin är två matskedar???

Men nu är det vardag igen!

Igår var det step igen och nu kan jag snart stegen! Så här rolig har nog aldrig en jympa varit, men ju mer jag kan desto roligare blir den! Jag är ju inte direkt känd för bra koordination, hehe. Så snart kan jag nog få till armarna i rörelserna också...Framåt, går det!

Dessvärre är min höft inte riktigt bra...det går bra när jag gympar men sedan är den besvärlig och stelnar till så fort jag är still för länge...ibland gör det ont hela vägen ner i foten. Nu har jag tagit fram kängorna istället för gympaskorna för min promenad till och från jobbet. Kängorna är nog lite stadigare tror jag.

I morgon börjar hattkursen. Åkte förbi biblioteket efter jobbet för att låna hattböcker, bör veta vad för modell jag ska sy innan, finns ingen tid till att fundera över det på kursen.

Fanns bara en hattbok och den hade jag redan hemma. Istället hittade jag tre böcker om stil. De var jag tvungen låna, hihi.

Ja, då var det det där med klimakteriet. Och vallningar. Och svettningar.

Det är en omöjlighet att vara vinterklädd och befinna sig inomhus. Det hjälper inte ens att öppna dragkedjan och knyta upp halsduken. Puh!

För självklart hade de bytt kortsystem sedan jag var där sist. Och det var så länge sedan så jag fick registrera mig på nytt, vid en annan dator förstås, och sedan gå tillbaka och sedan stå och vänta medan biblonisse knackar på datortangenterna och skriver in mitt personnummer hundra gånger eftersom den inte vill ta in det, typ, och jag blir varmare och varmare och varmare...Man vill sliiita av sig jackan!

Nåväl, nu fryser jag (termostaten är lite vajjig...min alltså) koftan åker av och på.

Nu ska jag sätta mig i soffan bredvid maken som hittat ett sportprogram på teven, dricka en god kopp kaffe och kika på hattmodeller i min bok.

1 kommentar:

  1. Jag kan förstå att det gick hett till på fotbollen! När Viktor är med blir det ofta högljutt, jag vet...men det var väl fler som skrek antar jag! Så roligt med hattkurs! Vilka material ska ni använda; ska ni tova eller???
    Hoppas få se resultatet i bild så småningom.
    Ha det så bra!

    SvaraRadera