fredag 27 november 2009

Nytt men oäkta

Hmm, det blir liksom veckan som gått numera varje gång jag hittar till datorn...

Well, well lite är ju också något!

Veckan i sig har varit ganska vanlig; dvs en del gympa, en julkrans har blivit gjord (hemma hos C med några tjejer och en hel del glögg...) till dörren, granris och röda band och glitterband. Tja, hyfsad blev den kanske...Betalat räkningarna , fy vad tråkigt! Maken har äntligen börjat kakla i vårt renoveringsbadrum (vi har väntat på kaklet), han är ivrig och på men just ikväll är han på "herrmiddag med vinyl" och jag har en "hemmakväll". Så nu sitter jag och bloggar samtidigt som jag kollar Dobidoo.

Inte helt lätt skriva just nu faktiskt...Anledningen heter naglar. För idag har jag haft en "egen" eftermiddag. Först var jag på fotspabehandlingen (en present när jag fyllde år) och det var sååå hääärligt skööönt! Men sedan hade jag på samma salong bokat tid hos en nagelteknolog (heter så!) och hon har gett (hmmm, kosta slant...) mig nya naglar med fransk manikyr! Wow, säger jag som älskar långa naglar men inte haft något annat än söndertras sista femton åren; och då är de inte jättelånga nu men FAN så snygga!

Men jag har ju liksom vant mig med de korta rispiga sakerna på fingertopparna...först så skulle jag gå på toaletten...marigt knäppa upp knappen i jeansen...sen skulle jag handla, fick inte upp medmerakortet till självscanningen...för jag kunde inte greppa med naglarna! (Vågade inte trycka, rädd att de skulle lossna...)

Ja och sedan tänkte jag sms:a de jag fått presentkortet för fötterna av; HAHA, jag kunde inte trycka på telefonknapparna! :-)

Löste det med en penna (!) och fick iväg det första fel...någon undrar nog nu! Ja, ja övning ger väl färdighet?

Och nu kan jag inte låta bli titta på naglarna och känna mig supernöjd hela tiden, så är det, vi lever i en märklig värld, människor svälter och far illa och jag går i gång på tio naglar...

Tja, välfärdsproblematik!

Nu har jag bytt kanal till Idol, jag har inte sett det tidigare i höst (enda i universum antagligen...) hehe, han den lille Erik var ju en liten söting! Men visst klarar sig tvåorna bäst?

Ha en trevlig fortsättning på novembers sista fredag! (Äntligen är det snart december!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar