tisdag 17 november 2009

Höst

November, den sjuttonde. Blir aldrig riktigt ljust. Fuktigt. Detta måste vara den absolut värsta tiden. Jag sover gott om nätterna men vill inte kliva upp. Usch!!!

Har också tröttnat på vårt diversehandlande till middagarna här hemma...(det gör jag mellan varven) Så nu har det skrivits listor och vi har stooor-handlat och hej och hå vad duktig man kan vara! Få se hur länge det fungerar den här gången!

Och dessutom så gick jag in på Apollos hemsida och upptäckte att sommarresorna var släppta! Tittade på vårt ställe och nu lääängtar jag! (Kul längta till något man vet ska bli av!!!) Få se nu hur många som vill med! Jag och maken (och antagligen D och U) är självskrivna förstås.

Alldeles särskilt längtar jag eftersom hösten är så trög just nu...

Men, men det är ju förstås länge kvar; nio månader...eller så (hihi som en graviditet!) och mycket ska ju göras; till exempel en eller två sommarhattar!

Dessutom har jag (nog) äntligen bestämt modell på vinterkappan jag tänkt sy (nu kom vi bort från Grekland), hoppas hinna börja i helgen.

Tja, nu blir det väl sängen då för att orka upp i höstrusket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar