torsdag 5 november 2009

Rapport från en hatteljé

Nu har jag ett nytt intresse.

Hattar.

Det tog kanske två sekunder på kursen att inse att jag kommer att älska detta! För min dotter tog det nog knappt en sekund!

Jag ska göra en svart hatt med ett lite oregelbundet brätte och med utbytbar dekoration runtom. Och sedan ska jag göra en hatt som är djurmönstrad, hehe!

Jag har arbetat med en "stump" i ullfilt, lite hårig. Fuktat, ångat, slitit och tovat...i morse var jag alldeles öm i fingertopparna! Och nu vill jag bara att fredagen ska snurra förbi så det blir lördag och jag får åka tillbaka och fortsätta! Och då ska jag ha kameran med, glömde den igår.

En annan sak. Min mage har blivit fastare. Min rump-omkrets har minskat. Det väller nästan inget utanför jeanslinningen. Hårt arbete och jag har äntligen fått lite resultat. Sporrad!

Men, vad händer? Jag är positiv igen!

Och jag har städat och i morgon är det fredag!

Trevlig helg på er, det ska jag ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar