söndag 22 november 2009

Söndagskväll

Gillar söndagar. Då kommer ungdomarna hit och äter söndagsmiddag. Alltid lika trevligt. Jag är så stolt över mina barn!

Idag bjöd jag på Boef bourgignon (ja, eller hur det nu stavas...) och en chokladkokoskaka till efterrätt. Mycket gott var det, grytan var gjord i går och riktigt mustig! Mmm.

Men stackars, stackars lillebror, han blev sjuk idag...feber, ont i halsen och huvudvärk, hoppas det inte är svinet han fått. Det tråkigaste är att han ska på praktikintervju på Sveriges Radio i morgonbitti...han försökte nog först ignorera "håller-jag-på-bli-sjuk-känslan" men det gick inte...Vi får se om han orkar släpa sig iväg i morgon. Annars får han omboka tiden, herregud, alla är väl sjuka nu? Men jag förstår honom...

Jag tänkte försöka vaccinera mig till veckan, nästan alla dagisfröknarna har fått vaccinet nu, på söder finns det nog inga riskgrupper! Sjuklingen ska få på skolan tisdag-onsdag, men det går väl inte nu. Jag brukar - peppar,peppar! - inte få influensorna, men man vet ju aldrig...Rejäla förkylningar har mera varit min grej...

Det blev inget behå-köp idag, fick plötsligt inspiration och satte mig i syrummet och fortsatte på min klänning, nu är den nästan klar! Hade ju någon slags idé om att jag skulle hinna börja på min kappa i helgen; HaHa...j-a tidsoptimist!!! Beslutat mig för att göra klart en sak i taget...(var får jag allt ifrån?) Vilket alltså innebär att det typ först är klänningen och sen måste jag prioritera kappa eller några nya tröjor. Vilket ska få komma först? Svårt...

Ki-boxen...sjukt jobbig...men lika kul! Än har jag inte känt av höften jättemycket...alltså jag vill gärna gå på den här gympan, det är hårt och ger resultat (antar jag) och jag vill inte få ont i höften, hmmm, vi får se...

Nu kom en katt och hoppade upp i knät på mig. Sjukt kelig, den lille (HA!) kissekatten! Så nu tänkte jag gosa lite med honom.

Mjau!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar