söndag 17 januari 2010

Klimatsmart mat

Har en liten stund för mig själv innan barnen dyker upp för att äta söndagsmiddag (maken är fast framför engelsk fotboll på teven och går inte prata med). Passar på här då, hihi.

Idag blir det vegetarisk middag. Först en apelsin- och paprikasallad med jordnötter (!) sedan aubergine- och tomatlasagne och som avslutning en mörk chokladpannacotta. Allt har gått som hejsan och är förberett; jag som annars knappt börjat med maten när de kommer...nästan...

Har fått loss stolstyget från dynan (på stolen som ska stå i det färdiga badrummet på övervåningen) och lagt en skumgummi över (istället för den smutsiga ullen som var innan...) och klippt ut nya tyget men väntar på häftpistolen som dottern ska ta med sig. Kommer bli läckert, tror jag.

Har två träningsfria dagar nu, idag och imorgon (i morgon är ofrivillig, vi har ATP på jobbet och håller på till klockan sex vilket gör att jag missar stepen). Igår var jag på något som heter Stationsgympa, det var sååå hååårt, men sååå kuuul! Gissa om Monkan har träningsvärk!

Tvättmaskinen är lagad, hurra, hurra! Har tvättat flera dagar nu...men nu är allt rent. Skönt.

Nähä, hörni, kanske hinner jag klippa ut en tunika innan det ringer på dörren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar