onsdag 6 januari 2010

Liten sydag

Idag har jag en liten sydag - äntligen!

Har passat på vara lite förkyld när jag ändå var ledig! (Ja, jag ser positivt på det. Nytt liv.) Har ändå lyckats gå på bio och sett sista delen i Millennium triologin, den var bra. Efteråt gick jag och maken och åt grekiskt på Dionysos - tycker de har supergott grekiskt käk!

Har just sytt en tunika/klänning och ska ta itu med ett par byxor nu.


Så här ser den ut. Modellen är samma som jag sydde i höstas i ett annat djurtyg...

En annan sak som är svårare se positivt på är att tvättmaskinen strejkar. Vi har aldrig haft några problem med den tidigare, men, men den fyller ju sju snart...

Och i morgon är det arbetsdag igen. Känns helt ok. Tycker att det får räcka med helger nu, vill ha vardag. Vill gå mina tjugo minuter till jobbet, vill gå och gympa, vill äta vardagsmiddag, vill slöa framför teven och vill sy. Ja, jag vill ha vanliga dagar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar