söndag 3 januari 2010

En liten årskrönika

Tänkte göra en årskrönika. Ni vet – viktiga saker som hänt mig under året. Eller annorlunda.

Och vet ni vad? Egentligen har jag inget minne från första halvåret. Ja, självklart kommer jag ihåg lite grann, visst. Men vill jag?

Tråkiga saker först, sedan lämnar vi det. Idioten på mitt jobb som accelererade sina trakasserier mot mig. Pappa som dog. Att jag fick sparken. Det får räcka.

Bra saker som hänt. Att jag fick sparken och kunde börja leva igen. Att jag fick ett bra jobb, om än ett vikariat. Men i mitt nya liv säger jag: det löser sig!

Att jag är mycket gladare, att jag har så bra vänner. Älskar er alla!

Att vi var i Grekland med några av vännerna. Den resan kommer att platsa in på mitt livs tio i topp.

Om jag säger att det var bra att fylla femti, tror ni jag är sjuk då...? Men faktiskt, helt plötsligt så gjorde det mig inget! Bara sådär. Märkligt, om ni frågar mig! Men sant.

Vändningen jag gjorde och gick med på att bo kvar i huset istället för att köpa lägenhet; förutsatt att vi renoverar det. Om det var bra vet jag inte än...men också oväntat. Nu har vi snart ett väldigt fint badrum på övervåningen och snart kan vi börja planera hall, kök och matrum.

En annnan bra sak var att jag började blogga, det tar lite tid, hehe, men jag gillar att skriva...fast det är svårt ibland! Tror det varit bra skriva av sig lite, har fått berättat en del och visat en del. När jag läser igenom den så ser jag mig själv...hur jag börjar på grejer jag aldrig avslutar, hur entusiastisk jag kan vara och hur negativ jag kan vara och så positiv ibland! Och lite tråkig och lite rolig och lite gammal...men va fan, det är ju jag!

Och eftersom mitt nya liv är nytt...så lämnar jag dåtiden och lämnar plats åt nutiden! Nu ser jag framåt, inte bakåt, och så ler jag och avslutar med en snöig bild från nyårsaftonens lunchpromenad!



Vi hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar