onsdag 2 december 2009

Inför det som komma skall...

Ojoj, vad mina dagar går fort...! Känns inte ens som att jag gör något särskilt heller, jag är trött och grinig utan egentlig anledning. Helst vill jag sätta mig ner/lägga mig ner med Polly en masse och slöglo på filmer...men det går ju inte...antar att det delvis beror på avsaknaden av sol senaste månaden men sedan blir jag lätt lite down när julen börjar närma sig...

För min del skulle julen kunna få passera förbi...OK, jag kan behålla julmaten och de röda dagarna (de som jag brukade arbeta på) men all annan stress som jag blir en del av kan jag vara utan. Jag har till och med i flera år försökt avskaffa julklappar. Ingen respons. Inte ens av maken - och då är det jag som tvingas ut på julafton för att fixa just julklappar eftersom han (som vill ha kvar) inte gjort det. Kanske finns det hopp om en julklappsfri jul i år? (Eller hur???)

Tycker det är för trångt med julgran också. Julpynt går bra (och julgardiner de är uppsatta!) men gran vill jag inte ha. Julgransfri jul är hemma? Knappast.

Så min positiva laddning har kopplat fel och övergått till negativ...felsökningen pågår men felet är ännu inte hittat. Ibland kvarstår felet ända fram till juldagen.

Dessutom är jag urkass på att köpa julklappar.

Inte kul att ge till heller för jag får aldrig det jag vill ha. Örhängen och kokböcker har jag velat ha i tjugofem år och de gånger jag fått det är lätt räknade. (Detta var nu dagens välfärdsproblem.)

Annars lider jag med Ullaredssåpans Rose-marie och hennes familj...och detta var dagens satir.

En annan mindre kul sak när man känner sig lite höstdeppig är när man står och väntar på bussen och så kommer det en dam (nåja) med harlekinrutmönstrad lumberjacka (får rysning nu), två plastguldiga axelväskor och drar en hård resväska på hjul - en leopardmönstrad sak man själv gått och tittat på och till och med funderat på att köpa...

Det är sådana gånger jag funderar på att klä mig enbart i svart.

Men visst finns det ljusglimtar!

Hatt-tillverkning är en sådan. Var där igår och sydde på min leopardhatt och fick glögg, kaffe och goda kakor. Mycket nöjd med min nyfunna, trevliga hobby.

Finns säkert fler men jag hittar de inte just nu...

Och inte en enda Polly finns hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar