lördag 15 januari 2011

Återkomsten

Eller något åt det hållet, för, för första gången på en dryg vecka så känner jag att jag blivit bättre! Hurra! Har inte tagit alvedon på över ett dygn, inga näsdroppar (!) och hostan löser upp slemmet. Sovandet går dock sisådär...men jag har ju inte direkt gjort av med så mycket energi sista tiden.

Nya livet
Ja, det var ju det här med det nya livet. Det här är jag, Monkan. Nu ska det ändras, allt det dåliga, det gamla ska bort. Friskis ska åter bli en del av vardagen, ja, av livet. Det är ca sju kilo som måste bort. För då kan jag bli riktigt snygg i de nya kläderna jag ska tillverka, själv, i mitt syrum. De där "nymoderna sextiotals-kopiorna" med inslag av vilddjur som ska bli min nya identiet utseendemässigt.

Så, nu har jag suttit framför datorn i drygt två timmar och kollat böcker man kan beställa för att få material (ja, det är väl ok...) eller bilder för att få inspiration. Under tiden har jag druckit kaffe och smaskat i mig en otroligt sötsliskig chokladkaka med toffeandwalnut. Minus sju kilo???? Och varför dryga två timmar vid skärmen istället för i syrummet?

Välkommen till min värld. Drömmar och fantasier heter den.

Framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar