torsdag 13 januari 2011

Emmerdale

Det är vad jag tittar på, Emmerdale farm eller på svenska, Hem till gården...har inte sett det på flera år men vad lätt man kommer in i handlingen igen! Haha, den är så dålig!

Jag har så fruktansvärt tråkigt. Hesheten är borta, hostan desto värre och näsan täppt. Ett misstag (tror jag) att använda näsdroppar men jag får panik när jag inte kan andas genom näsan och hostar mer när jag blir torr i halsen...men ibland tror jag att näsdropparna gör mig täpptare. Tror och tror, egentligen vet jag eftersom jag varit beroende av nezeril en gång för hundra år sedan. Men jag tar itu med täppheten när jag är piggare!

Och nu får de f-n i mig vara slut med sjuksnacket!!!

Vyn utanför fönstret är - faktiskt - vackrare nu efter gårdagens snöfall med snö på träden. Himlen är tyvärr grå, man kan inte få allt.

Jag har nämligen funderat på att försöka gå ut, få lite luft och dagsljus för se om det möjligen skulle skynda på tillfriskningsprocessen. Lite drar jag mig för det, men jag kanske måste göra det ändå. Bussen till Orminge, handla lite och sedan bussen tillbaks. Vågar inte köra bil i mitt tillstånd. För seg och trög i huvudet och tänk om jag får en host- eller nysattack? De är inte att leka med!

Maken åker till Åre efter lunch, konferens med sitt jobb. Han är inte tillbaks förrän på söndag eftermiddag.

Och på lördag ser jag farm emot att äldste sonen och hans flickvän kommer hemfrån Kina, där har de haft fyra helt underbara veckor! Lyckostarna!

Men nu - förbered för en kort utevistelse! Tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar