söndag 23 januari 2011

Farväl!

Ikväll är det sista avsnittet av Morden i Midsomer med mr Tom Barnaby. Snyft! Även fast de flesta där vid det här laget borde vara mördade alternativt satta i finkan, så älskar jag den serien! Tack för den här tiden!

Jaq fortsätter oförtrutet drömma och får alltså ingenting gjort. Nu kan jag inte längre skylla på att jag varit sjuk, antar jag, men det händer ingenting. Jag fastnar i en tidning, i en bok, framför teven och sedan måste jag laga mat! Inget sytt, inget fixat. Inte har böckerna jag beställde kommit heller.

Pastan igår blev god, men några var för tjocka. Behöver vi träna på. Det är en bra grej att göra för man måste hjälpas åt med maskinen. Ska försöka komma ihåg maskinen fler gånger.

Ska strax vispa maränger, tänkte göra sjudna och toppa med choklad. Lagom att äta framför teven ikväll. (Maränger kan jag vräka i mig. Så sött, så gott. Och så onyttigt.)

Middagen kommer att bestå av pestobiffar med quinoa-sallad. Det blev pesto kvar igår efter pastan, och jag försöker nu att inte slänga mat, ta till vara på rester osv. Det är så svårt men det måste gå! Jag tror man måste lägga om tänket och hela tiden improvisera vad man ska använda resten till...I fredags åt vi tacos, tacosåsen som blev över fick vara bas i tomatsåsen till gårdagens pasta som fyllts med pesto och pestoresten blandas i dagens biffar...Och så vidare...

Bara gör det! (Ska bli mitt slutrop; ska betyda ungefär: Gör något av det du tänker!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar