söndag 16 januari 2011

Sovmorgon

I natt har jag vaknat av två rejäla hostattacker - andra gången fick katten nog och tog sin tillflykt till det varma golvet i badrummet - men jag har somnat om varje gång och jag sov till tio i elva i morse...vilket innebär att jag nu känner mig - peppar, peppar - utvilad!

Jag är säkert inte så frisk som man är när man är frisk, men jämförelsen med bara någon dag tillbaks, så...Det är så skönt!

Tänker inte ta på mig något allvarligt idag, fixa lite i köket, laga kycklinggryta, om jag hinner ska jag koka apelsinmarmelad. Det regnar ute, suck, men jag skulle egentligen behöva en dos luft även idag. Mest orolig för att det är halt, men jag har ju broddar! (Innan sänggåendet tänker jag ta en insomningstablett, för jag tänker inte riskera att ligga vaken till fyra när jag ska upp och jobba.)

Det lär inte bli någon friskis denna vecka, tror jag. Kanske kan jag börja gå lite på löpbandet, för att kolla hostningarna. Längtar till fysisk rörelse.

Eftersom jag nu känner mig lite piggare - och därmed roligare - så måste jag sluta med titeln på en bok jag hittade igår när jag letade stilböcker.

"I´m too young to be this old."

Så sant, så sant. Framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar