fredag 24 juli 2009

Äntligen fredag

I går kväll var jag på mitt fd jobb för att skriva på alla papper, då det av någon anledning dragit ut på tiden – begravningar, semestrar och en obefintlig logistik från min fd arbetsgivare. Jag hade egentligen ingen lust, men jag vet ju att det måste göras.

Det märkliga är när jag kommer dit och chefen hälsar som vanligt (han såg nästan glad ut att se mig) och det är precis som om inget hänt. Jag t o m får ett presentkort på 1500 så att ”jag ska komma dit igen”. Varför? De vill ju inte ha mig där? Det sa jag ju så klart inte (fegis!), snålheten tog väl över, vem vet, jag kanske är fattig snart.

I går kväll tog jag en insomningstablett. Jag fick några av min mamma efter pappas bortgång och hade en kvar. Så jag somnade vid tio-tiden, vaknade vid tre, upp på toa, somnar om, och vaknade nio i morse. Utvilad!

Långpromenad med hunden, sedan frukost, och sedan skrev jag två arbetsansökningar! Kan en natts sömn verkligen göra så mycket? Förstår nog att jag måste ringa läkare och be om egna sova-gott-piller! Har en tanke på att be om ett sköldkörtelprov också, min viktuppgång kan ju faktiskt ha med sådant att göra – också. För även om jag är en gottegris så äter vi normalt ganska nyttig mat här hemma. (Ja, jag vet, jag ska börja på Friskis efter sommaren)
Men jag brukar vara duktig på att dra mig för att ringa läkare. Jag tycker det är svårt förklara vad jag vill...

Vädret är varmt, men mulet. Jag behöver sol för att behålla lite solbränna från Grekland!

Jag och maken ska snart åka in till stan och träffa hans syster och hennes man. Vi ska äta musslor, troligen på ett ställe som heter Monks. Gott, gott, älskar musslor, och det är ju inte många kolhydrater i det heller! Hoppas de har fullkornsbröd...

Så mitt största problem just nu är ju förstås vad jag ska ha på mig...De byxor jag sydde som gör min häck till en lagårdsdörr? Kanske om jag har en tunika som går över? Eller ska jag ta min linneklänning? Den svarta och med tajts under? Eller min köpta desigual-klänning, den med draken? Den kan jag också ha tights under. (Tights har jag bara för att låren inte ska fastna i varandra när jag går och det är lite varmt ute...)

Hmmm, det blir nog desigual-klänningen! Visserligen blir ändan lite bred i den också, men jag tar en titt i min lyckospegel innan jag går hemifrån så ...

Jag har upptäckt att min spegel i syrummet gör mig smal och slimmad...tog ett tag innan jag förstod varför allt som var så snyggt i syrummet såg så fruktansvärt ut i hallspegeln. Min lyckospegel kanske kommer från de där skrattspeglarna på Gröna Lund; men en titt i den innan man går hemifrån och man tror att man är värsta bruden! Och sedan är det bara låtsas och undvika andra speglar, hihi.

Och jag avslutar idag med att säga att jag inte har ätit en endaste godis eller chokladbit sedan Polly-påsen i onsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar