måndag 27 juli 2009

Måndag

Och så var det måndag igen! Dagarna går fort, synd det, för jag har verkligen inte bråttom till första september!

Har sovit inatt, ja flera nätter faktiskt. Alltid någe!

Middagen igår med barnen och deras söta tillbehör var lyckad. Jag gjorde laxpastasåsen, men fick blanda med räkor också, för det fanns inte så mycket gravlax som jag behövde när jag handlade. Så bara för att frångå ursprungsreceptet ännu mer så hackade jag i lite paprika också! Men gott blev det!

Söndagsmiddagar fordrar ju efterrätt också och här hemma så har vi en favorit alla kategorier – marängswiss! Med hemlagad chokladsås...Nyttigt? Nä...men som bomull i magen!

På agendan idag står att betala räkningar (inte kul) och att fylla i en massa papper så vi kan skicka iväg dem, vi har bytt bank och förväntar oss lite lägre månadskostnad men det är såååå mycket papper som ska fyllas i och skickas och det ska ändras och namnteckningar bevittnas att det snart räcker!

Finglasen från igår ska diskas och jag måste väl försöka leta jobb. Kanske ska jag anmäla mej på AF idag. Vi får se. (Jag inser att jag skjuter på vissa saker. Kanske ska kalla mej för strutsen istället)

Jag antar att när jag är klar med räkningarna och disken och papprena så har hela eftermiddagen dragit iväg och då ska jag väl planera? Just det, middag! (Det är nog så att mitt liv mest består av mat?) Men idag känner jag mej heltnollställd och utan inspiration. (Här finns ett alternativ: fram med kokböcker, mattidningar och recept, men, men, det går timmar, då...) Ibland kör jag lite kajsa warg: man-tager-vad-man-haver och passar på att rensa lite. Kan bli både bra och dåligt! Idag får det nog bli den varianten.

Hoppas att min tid räcker till lite sy också! (hmm, ta det lugnt...) Har en idé till en blus.
Jag tänker att även om jag är lite trött i kroppen så har jag iaf sovit och det är faktiskt märkbart vad huvudet arbetar mera när man fått sova! Så det kan ju hända jag hinner sy också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar