tisdag 28 juli 2009

Planering

Och nu är jag klar! Det må vara jobbigt, och det går en hel dag, men, vilken tillfredsställelse! Det har varit städväder, det har kommit en del regnskurar, så brännan bleknar sakta bort från min kropp...

Igår sedan maken kommit hem och vi ätit lite småplock från kylen, så åkte vi på en liten inspirationsrunda till Bygg-Ole och Fredells. Maken håller på och renoverar vårt badrum på övervåningen. Nu börjar det bli dags för lite planering, dvs hur ska det se ut, vad ska vi ha för färgsättning, vilken stil.

Inte lätt! Det är inte stort, det är snedtak och ekonomin begränsad. Jag tog hem tre kataloger från olika leverantörer och har bläddrat i dem idag. Där finns inte ett badrum under femton kvadrat – det är litet – de flesta är nog på trettio...det ryms både värstingbadkar och dubbelduschar och trippelhandfat! Så det blir att plocka fram den lilla konstnärliga och fiffiga Monkan som finns någonstans och vilar...

I vår tvätt/duschstuga har vi svart golv och vita väggar med några svarta mosaikränder lite slumpmässigt utsatta och svart mosaik i duschen. Högblanka luckor i skåpen och röda handtag. Det är verkligen snyggt och maken gjorde lite infällningar med belysning i kaklet och mosaiken både för prydnad och duschgrejer. Jättenöjda är vi och maken är fantastiskt duktig!

Just nu känns det som om vi planerar färgerna utiftån det. Vi är fortfarande inne på svart/vitt/rött och jag är rädd att det blir för likt. Funderar på mer färg...kanske limegrönt eller orange (som är en älsklingsfärg men inte alla gillar, hihi) Det är trots allt himla kul att planera inredning!

Nu ska vi strax iväg för att köpa min födelsedagspresent...jag har av maken önskat mig en ring, en gaffelkonstring, en speciell variant med stämplarna utåt, lite grov och jag tycker den är skitsnygg! Att jag är med är bara för att vi ska få rätt storlek och rätt modell och så...

1 kommentar:

  1. Ojdå vad du sjåar på!!! Vilken ork du har, smitta ner mig lite grann är du snäll!

    SvaraRadera