tisdag 28 juli 2009

Från skåp till skåp...

Idag är jag en städfru. Jag började med att stor-röja i tvätt/duschstugan – har sett i flera dagar nu hur grymt dammigt det varit...och när jag ändå hade börjat...det där otroligt stökiga linneskåpet, kanske skulle jag ta itu med det!

Så nu har jag: tömt hela linneskåpet, lagt tillbaks alla hela och fräscha badlakan och handdukar, snyggt vikna, ja, jag har t o m sytt nya hankar där det saknats. Jag har strykit alla linne- och bomullshanddukar och vikt fint. Sedan började det ta tid; fick för mig att stryka alla dukar (de flesta är 250x150 cm, typ) och sedan kom jag på att jag hade fler dukar på ett annat ställe och då började jag röja det skåpet och fick en idé om att kanske göra spritskåp där istället...men jag rymmer inte allt i det första linneskåpet, utan jag har plats i en annan garderob...men då måste jag röja där först....

Jisses, det var som att sätta en boll i rullning i nedförslut – tar ju aldrig slut!

Katten, han tyckte det var toppen, ett prydligt linneskåp, så han försökte göra en sovplats där! Men då sa matte nej...

Nu har jag alltså huuur mycket som helst på köksbordet som ska in i garderoben...och min ork och inspiration börjar tryta (därför jag sitter vid datorn, hihi)...fast bara ett röj till så är jag klar med omfördelningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar