torsdag 30 juli 2009

Mera mat och sova och lite till

Onsdag

Det gick inte så bra med ring-köpet igår, tisdag. Någon slags missuppfattning, så det blir att åka dit i slutet på nästa vecka istället...Hemma från tisdag hade hon sagt till maken, men det skulle nog varit onsdag, för de skulle inte vara hemma förrän sent på kvällen sa sonen som öppnade.

Vi åkte dit innan vi ätit så på hemvägen stannade vi till i Sickla strand och åt på Sjöpärlan (tror jag den hette). Klasisk pizza/pasta restaurang, satte oss i kvällssolen på uteserveringen. Vi beställde pasta med kyckling och kantareller, var okej när man var så hungrig som jag var...och mycket kantareller. Jag tog ett glas rödvin till och ve det smakade vinäger...så illa faktiskt (alltså, jag dricker ju det mesta...) att jag bad om ett annat! Så pass vinkännare är jag att jag känner när ett vin stått framme alltför länge, eller möjligtvis i solen eller nåt. Nya glaset smakade något bättre,men inget höjdarvin faktiskt.

Nu är alla papper med nya låneansökningarna klara, så jag kan posta dem. Äntligen...

Har sovit väldigt bra nu några nätter, så jag har orkat upp ganska tidigt. I morse hade jag allt klart till kl tio, då hade jag varit ute en timme med hunden, ätit frukost och duschat! Och slängt tvätt i tvättmaskinen och satt igång diskmaskinen...

Sökte ju två jobb i fredags men min telefon är tyst. Ibland så tar de hand om ansökningarna allteftersom och ibland så väntar de till ansökningstiden gått ut. Men (pessimisten) tror nog att om de tyckte att jag verkade intressant så skulle de höra av sig ganska direkt...det är det som är synd, att man liksom aldrig hinner visa vad man kan eller skulle kunna lära sig...med tanke på den skogalning jag är, så visst borde jag passa i en skoaffär? (klockrent säger jag!)

Det finns inte så många jobb att söka. Det finns mängder med konstiga säljjobb där man kan tjäna fyrtiotusen lätt som en plätt...de kan ta upp två sidor av lediga jobb sidorna, de söker till varje kommun...driven och målmedveten ska man vara, tror jag är överkvalificerad så jag söker inte! Ja, shit, jag vet, jag måste anmäla mig till arbetsförmedlingen! Vet, vet!

(Jag gör det imorgon!)

Har varit på stan med U. Vi började med att äta lunch i Kungsan, wokad, jättegod kyckling. Sen gick vi runt och tittade i affärer! Jag fyndade en kavaj till maken. Han köpte byxorna som hör till redan i början på sommaren, men nämdes inte köpa kavajen, tyckte den var för dyr. Sedan sa han häromdagen att kanske skulle han unna sig den kavajen i alla fall. Och den springer jag på, nedsatt femtio procent! Så för de pengar vi sparade köpte jag tyg, haha!

Torsdag

Och så blev jag straffad!

Sov inte en blund inatt, låg klarvaken till klockan var sex, då svimmade jag. Upp klockan tio, för jag skulle ha C som gäst på lunch...

Lyckades samla mig så pass att jag kunde baka bröd och förbereda lunchen. Bjöd på chevré chaud på ruccolabädd med tomat till förrätt och stekt lax med pestopotatissallad till varmrätt, brödet förstås och pärlande bordsvatten till det! En riktigt god lunch blev det!

Sedan har jag varit flitig vid symaskinen, knåpat ihop en datorväska och en kasse. I morgon fredag åker vi upp till Piteå, datorn ska med och därav väskan. Jag ska på klassfest på lördag, första nätterna bor vi hos klasskompis M och hon ska få kassen (med ett näsduksfodral i samma tyg).

Jag är rätt trött i kroppen, får den vanliga känslan att jag inte vill gå och sova för jag orkar inte ligga vaken...men jag ska nog ta sista sovagottpillret strax så jag får sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar