torsdag 23 juli 2009

Brödbak och lunch

Ny dag.
Klev upp alldeles för sent, strax innan elva. Känner mej som en tonåring som sover bort hela dagarna och tro mej, det har jag faktiskt ingen lust med!

Lyckades iaf släpa mej ut med stackars hunden :) Tur ändå att hon finns så hon tvingar mig ut och få luft!

För att inte verka alltför inaktiv så har jag bakat limpor idag, 4 härliga rågsiktslimpor på en surdegsvariant. På så sätt blir brödet lite bättre (ur gå-ner-i-vikt synpunkt) och det vill jag ju.
Som vanligt tror jag att jag bestämt mig nu...Nu ska det minsann vara slut på detta godisätande. Igen.

Därför bestod min lunch idag av en ost- och lökomelett med tomater bredvid. (Se, nu börjar det likna en riktig blogg – vad man äter, vilka kläder man tar på sig, hur man målar sej, osv.)
En GI-kokbok finns att tillgå för planeringen av middag. Egentligen är jag sushi-sugen, men det är ju fruntimmersveckan och då är ju allt surt. Eller är det fuktigt? Hmmm, jag är ju hellre fuktig än sur!

Två jobb har jag hittat som jag borde söka. Butiksjobb, det ena med skor och det andra med kläder. Har fått knepiga tankar om att jag inte vill återgå till matbranschen. Det är ju så smart att försöka byta inriktning mitt i värsta lågkonjukturen, eller hur? När man inte ens vet om man får jobb i sin egen bransch...Ja, här kom då pessimist-Monkans rätta jag fram.

Positiv måste man vara! Ja! Glad, positiv och lycklig! Tro mig, jag försöker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar