lördag 5 december 2009

Julfest

Mycket jul blir det nu, särskilt med tanke på min inställning...

Igår var det alltså första gången jag "festade" med mina arbetskamrater. Ett par av dem kunde festa, hehe, så man är ju i gott sällskap!!!

Julbordet visade sig vara jultallrik och tyvärr en besvikelse för många. Några av de unga medarbetarna vill ju bara ha köttbullar och prinskorv...vilket inte serverades här. Och de trodde nog att vi var ett gäng nykterister...för ingen förfrågan om vi ville dricka något annat än det framställda vattnet och lättölen förrän efter silltallriken - och då på vår förfrågan! (Trodde att de ville sälja alkohol?)

Nåväl, silltallriken var ok, fast potatisen kom in lite sent...Sedan efter låååång väntan fick vi jultallriken som bestod av en skiva skinka med liten klick rödbetssallad, en skiva rökt lax och en skiva gravad lax (ganska stora, dock), en ägghalva med liten klick skagen och en liten skiva paté.

Ja, inte mättande direkt. Jag bytte min rökta lax (gallan är det nog) mot en skinkskiva.

Efterrätten var en parfait med hjortron. Tyvärr inte heller så god. Och inget kaffe till.

Tur det fanns öl. Och rödvin. Och andra krogar att gå till. Och tur att jag har en kompis, C, som också var på julfest fast i en våning i gamla stan. Tur att jag fick komma dit. Synd att klockan redan var midnatt. Tur (synd) att det fanns rödvin och whisky. Synd att klockan hann bli halv fem innan jag låg i min säng.

Nu ska jag ladda inför gympa i soffan framför teven. Det blir pilates, egentligen vill jag först gå på afrodans, men vad säger min femtioåriga kropp om det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar