onsdag 16 december 2009

Snöyra

Ja så kom det snö. Snö. Och med den blåsten. Termometern visar på minus tre men ute känns det som ungefär minus tjugo. Fy, fy, fy. Iskallt.

Fast jag inte behöver engagera mig i julklappar i år (ska bli spännande se om maken gör det, jag vet att barnen, iaf ett, köpt klapp till honom. Jag har frånsagt mig och hoppas de lyssnar.) så har jag magkatarrkänning. Och jag stressar verkligen inte. Faktiskt gör jag nästan inget som har med julen att göra om man bortser från mat. Och att jag planerar sömnad av julaftonskläder. (Det kan ju göra mig lite stressad, hehe, inte många dar kvar nu...)

Nä, kan man inte knäppa med fingrarna och så vips var det januari?

För jag ska ju färga håret på fredag, fixa naglarna på lördag och tandläkaren på tisdag.

Men tillbaks till naglarna - som hållt i snart tre veckor, trots mitt arbete. Vet ni att jag älskar mina naglar! Jag är verkligen långa naglar! Och till jul ska jag måla de röda, hehe!

Hår, naglar och tandläkare har ju inget med jul att göra. Mer än att det också kostar pengar.

Fast det är klart, det ska ju städas och fixas en del. Vi blir tjugo personer här på julafton! Hos en som inte gillar jul...Undra om jag driver med mig själv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar