fredag 11 december 2009

Julkalendern 10-11/12

Igår låg jag sjuk. Hann inte med min dator.

Men Nobel lyckades jag se,trots att jag tycker det är för mycket kungligheter, typ...men dotterns jobb hade ju ordnat lite klänningar! Prinsessan Christina och Linda Nyberg bl a. Nobel är ett måste för julkalendern denna dag.

Och idag har det varit mycket Lucia förstås, två dagar innan. Så alla små barn ska få vara Lucia. Gabriel på "min" förskola skulle också vara Lucia. När jag var liten fick man inte välja själv utan då valdes en Lucia. Jag var aldrig Lucia.

I mitt kylskåp nu ligger två degar; en fransk pepparkaksdeg (med pistaschnötter ist för mandel) och en hemmagjord pepparkaksdeg...för första gången har jag gjort en egen!

Dagens julkalender är alltså pepparkaksbak inför söndagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar