tisdag 8 december 2009

Sur...

Jag behöver ett par nya skor (Oj, tänker ni...), ok, inga "finskor" utan ett par jag kan promenera i men som inte är gympa eller walkingskor. Jag vill att de ska se "tuffa" ut (jaja, eller coola...) och ha lite grövre sula, som en känga ungefär fast lite högre skaft, antingen med snörning eller kanske spännen. Ett par som man kan ha både till byxa och kjol.

Så sprang jag på ett par idag i vår lokala skoaffär; ja två modeller faktiskt, dessutom till ett bra pris. Men,men hakar finns alltid...Jag är ju beroende av mina ilägg o ch alldeles särskilt om jag tänkt gå lägre sträckor med dem, får ont direkt annars. (Märkligt nog så fungerar högklackat en hel kväll...men jag kan ju inte promenera i såna. Tror jag.)

Så självklart gick inte stövlarnas sula att ta ur så jag kunde lägga i mina. Lägga i min sula går ju men då får ju foten inte plats på höjden. Visst fanns det skor med uttagbar sula. Ni kan ju gissa hur de såg ut. Fula. Kärringskor. Tantskor. Jag blev sur!

Annars var jag iväg för att hämta en rulle mönsterpapper jag beställt. Min gamla som räckt i ungefär femton år (!) håller på att ta slut och jag har snålat lite med den. Men nu är det bara att rita på! Härligt. Med frakt kostar rullen fyrahundra kronor och med tanke på hur länge den räcker så är det ganska billigt, eller hur?

Fick ett rejält syryck i söndags och lyckades få ihop tre långärmade t-shirts på kanske fyra timmar. Tänk fyra timmar varje söndag = tre t-shirts...om jag skärpte mig lite skulle det bli många tröjor på ett par söndagar!

Låt mig bjuda er på en av tröjorna!

Nu ska jag laga middag till min kaklande make...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar