fredag 11 december 2009

Svinigt värre!

Jag vaccinerade ju mig i tisdags efter jobbet. På onsdag när jag gick hem och bar min rygga lite slarvigt över vänster axel började min arm värka.

Efter middagen började jag frysa. Sedan fick jag ont i lederna. För säkerhets skull gick jag och lade mig.

Gick till jobbet på torsdagen, var trött men inget mer. På förmiddagen fick jag en vansinnig huvudvärk. Den gick inte bort med alvedon. Sen fick jag ont i halsen. Jag gick hem efter lunchen. Halsontet gick bort. Jag blev hängig. Sedan blev jag hes. Sov i soffan. Fick ont i luftrören och blev tungandad. Hesheten försvann, likaså luftrörsbesvären. Frusen och ledont igen. Snuvig.

I morse var jag bra igen.

Jag gissar att min kropp körde speedversionen av svininfluensan...och jag tänker dels på giftet man sprutar in men också om jag skulle fått svininfluensan hur sjuk skulle jag blivit?

Vågade inte gå på gympan i eftermiddag, hmmm, litar inte riktigt på svinvaccinet...och eventuella andra konstiga biverkningar. Bäst ta det lugnt!

Efter jobbet idag fortsatte jag min jakt på stövlar/kängor med uttagbara innesulor. Det är inte lätt! På scholls kunde man ju tänka sig, de gör ju fotskor...Nähä, nästan oförstående expedit?

Alltså, jag kan tänka mig andra fördelar med uttagbara innesulor än att man kan lägga i sina egna inlägg, bara att kunna ta ur de och vädra de? Fräscha skor alla kunde ha då.

Så hamnade jag på en skoaffär (en modärn) och förklarade vad jag var ute efter, vänder mig om och ser de blanka kängorna! Ojoj, kunde vara Monkanskor, faktiskt, hann jag få en vision av kängorna, ribbstickade strumpbyxor och en blommig, lite längre viskostunika. (Fast jag är femti.)

Och expediten säger: Ja, det är alldeles nya dr Martens...

Hur som, efter mycket provningar (och JA, uttagbar sula!) så slog jag till...frågade om jag skulle bli nedslagen, hmmm, men expediten påstod att det var en helt annan modell och att det inte längre förknippades med rasism och nazism, vilket faktiskt var min första tanke.

Dessutom just nu lite av det hippaste man kan ha (och märk väl, just till en sådan mundering jag såg mig i!!!)

Så nu har jag de på fötterna, hehe, de är stela, stela, stela, men ska bli följsammare eftersom det är äkta skinn. Kan inte svära på att jag kommer att våga använda dem...joo, det är klart jag kommer! Fast lite läskigt är det i alla fall...så jag vek upp jeansen för att få bilden helt klar med vad jag köpt för något!

Och hunden fick vara med på bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar