fredag 2 oktober 2009

a(arg)-kassa

Jag kommer få problem med a-kassan, sanna mina ord...

Arbetsgivarintyget (som min fd arbetsgivare fyllt i fel...) kom tillbaks. De hade fyllt i tiden jag arbetat som schablontid, dvs ett genomsnitt baserat på 40 timmar i veckan.

Fel, fel, fel!

Så nu har jag ändrat det åt dem, skickat det så J ska skriva under och vidareskicka till a-kassan. (Typ 168 en månad, 174 nästa och nästan så växelvis, istället för ett snitt på 172. Jaja.) Det gjorde jag i onsdags. Ringde dem faktiskt innan, tänkte jag skulle förklara – kö i fem minuter, sedan fick jag prata med en riktig ärthjärna (ursäkta, men så var det!) som var så tyst i telefonen att jag ett tag trodde hon försvunnit; att linjen kanske brutits. Insåg att det inte var någon idé förklara något överhuvudtaget för henne.

Idag kom ett nytt brev där de saknar min anmälan om arbetslöshet och att arbetsgivarintyget inte var korrekt ifyllt (vilket jag ju redan visste och det ändrade kan ju inte ha hunnit fram så snabbt, än mindre borde någon av ärthjärnorna hunnit läsa det om det skulle kommit fram).

Min anmälan är postad sedan länge, någon ärthjärna har väl slarvat bort den? Blir till att ringa igen på måndag...

Hade anmält mig på deras moderna internetkassa för att kunna sköta allt via datorn. Ha! Ni ska inte tro att det går att meddela sig med dem via den, nähejdå, det blir den gammalmodiga telefonen.

Anar att detta bara är början...

Men nu är det helg igen. Hurra!

Har haft en bra vecka på mitt jobb och idag hade vi föreläsning på Åsö gymnasium, en kvinnlig präst berättade lite stå-uppigt om orsaker och händelser som förändrat hennes liv. Jag tyckte att hon var jättebra, kunde dessutom känna igen mig i mycket av det hon sa...tänkvärt. Sedan kinamat med alla, de hade sedan planeringsdag men jag var inte med på den.

Stepat och ki-boxat i veckan men faktiskt har jag en liten förkylning i kroppen nu, inte så oväntat kanske, så nu blir det vila några dagar. Tyvärr!

Ikväll ska jag laga älgbiffar och göra en god sallad.

Trevlig Helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar