måndag 12 oktober 2009

men idag...

...fungerade internetkassan och helt plötsligt fanns en massa olika alternativ på blanketter...de kanske har söndagsstängt...så nu har jag skickat in det digitalt...Skulle jag bli förvånad om de tror jag är arbetslös från idag...? Nej.

Idag fick barnen tomatpestobakad fisk med paprikasås och det tyckte de flesta om! Kul.

Nu är det kallt ute och i morse hittade jag inte mina handskar. Typiskt. Nästan som när barnen var små och man vaknade en morgon och första snön låg vit ute. När man irrade runt som ett skållat troll till dess man hittade vinterskorna (fjolårets) och insåg att de varför små...Mina handskar är fortfarande borta. Det var kallt om händerna!

I morgon ska vi på Cirkus. Vår och U och D:s femtio(hundra)årspresent till C och C blir av; tribute to Queen (något sådant, jag har inte riktigt koll...) med middagspaket innan föreställningen. Vilket innebär att vi ska träffas redan halvsex på Cirkus så jag har fått lite bekymmer, om jag ska stressa hem eller ta det lugnt och gå lite på stan innan. Beslutet försvåras av att jag tänkt inviga de röda stövletterna och jag kan ju inte strosa runt i dem...kanske åker jag hem och vänder i dörren (typ), vet ändå inte vad jag ska ha på mig! Måste väl ha mer än skorna - det är kallt ute!

Köpte ett klänningsmönster på Syfestivalen, nu har jag faktiskt klippt ut en klänning i ett grönt, blankt, broderat, lite Kina-inspirerat tyg. Hinner självklart inte sy ikväll, behöver min skönhetssömn...

...för någon sådan fick jag inte i natt. En hund som ligger och snarkar och en man som ligger och snarkar. Jag säger (högt) hundens namn och petar på maken - hela tiden! De är tysta en stund och sedan börjar de om...till sist tog jag min kudde och gick ner till gästrummet och somnade till slut. Gäsp.

Annars är det egentligen jackan/kappan jag borde sätta saxen i...verkar svårt!

Så, nu ska jag inspektera garderoben inför morgondagen (vet redan nu att det inte finns något jag vill ha på mig där!) och sedan krypa ner i sängen.

Gäsp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar