söndag 4 oktober 2009

Höstmiddag

Söndag.

Idag kommer barnen och V. Jag ska nog hämta dem; det är ömsom regn och storm och ömsom solsken ute...

Jag håller på med middagen, idag blir det förrätt, varmrätt och efterrätt. Först min, vid det här laget, klassiker: Sparris- och parmaskinka på ruccolabädd med tomater, pinjenötter och parmesan.

Sedan lammstek med potatisgratäng och solvikssås. Oj, vad gott!

Och sist har jag sex creme brylé i kylen som jag ska bränna av med min brännare! Det är första gången jag gör brylé och andra gången jag använder min lilla chica brännare.

Har tränat lite i mina röda skor, hihi. Det kan vara svårt vara fin ibland. Igår tog jag mina leopardstövlar som jag köpte i London för tre och ett halvt år sedan och inte riktigt vågat använda...(De kan jag inte riktigt gå i. Tyvärr.) Men vi fick hämtning så jag behövde inte gå så mycket i dem, bara visa upp dem för Å! (Jubel, faktiskt.) Hade ett par promenadskor med mig för hempromenaden. (Hjärna!)

Fick lite blodad tand med högklackat när jag köpte de röda, länge sedan jag knatade runt i snygga skor. Ska nog ta upp mitt skointresse igen. (Det är lite mot bättre vetande...jag ska ju egentligen gå i foträta skor där mina ilägg får plats...men, men.)

Nu måste jag in med steken i ugnen! Trevlig söndagkväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar