söndag 18 oktober 2009

Slut på helgen

Helgerna går fort!

I fredags träffade vi ju dotterns svärmor för första gången, de var här och åt middag och vi hade det väldigt trevligt.

I lördags hittade vi tvättställ och handfat till badrumsprojektet på övervåningen. Det är så typiskt oss, vi har letat och tittat och inte hittat och funderat och sedan så bara ramlar vi över det rätta; på två sekunder hade vi bestämt oss för den! Dessutom handlade vi kakel och allt var med tjugo procents rabatt. Trevligt att fynda.

I lördags var det ju meningen att C, C, D och U skulle komma hit och vi skulle äta upp presentkortet från mitt gamla jobb. Men herr C blev riktigt dålig; så dålig att de tagit en del prover på honom. Han är trött och har ont i ryggslutet. Låt oss hoppas att det bara är en infektion.

Men fotbollen lockade förstås maken och D, så redan klockan fyra på lördag eftermiddag satt de i soffan framför teven med öl på bordet...När matchen var över och rätta laget vunnit så åt vi lasagne. Mums.

Idag har det varit skönt höstväder ute, hundpromenaden på förmiddagen var härlig. Sedan åkte maken på hockey och jag hamnade i soffan till dess att fru C ringde och vi bestämde oss för att gå på bio. Vi såg Julie & Julia, om en kokboksdam och en kokboksbloggare. Mycket bra; C sa att det var en Monkan-film: mat, blogg och hattar...

Så, måndag i morgon och en ny vecka. Stepen är bokad och jag hoppas att jag börjar med min jacka/kappa fast jag inte bestämt modellen helt klart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar