onsdag 14 oktober 2009

Vinter?

Några snöflingor kom dalande utanför mitt köksfönster på söder idag. Och huu vad det är bitande, isande kallt! Mina handskar är fortfarande borta. Hjälp! Får väl investera i ett par vantar så kanske de kommer fram. Så brukar det vara.

Champions of rock, hette konserten vi var på igår. Först åt vi förrätt, varmrökt lax och sedan varmrätt, oxfilé och potatisgratäng och drack vin till. Riktigt gott var det minsann.

Jag var hem och duschade och bytte om efter jobbet; jag är snabb på sådant. På tjugo minuter var jag partystassad! (Förut när jag var ung, menar yngre, så var jag alltid den som åkte direkt från jobbet till fester och utekvällar, så med åren har jag fått en viss vana att fixa mig snabbt! Förutsatt att jag vet vad jag ska ha på mig...) Eftersom det var rockkonsert så tog jag min svarta desigual-klänning (som numera känns som en riktig räddare i nöden!), svartgrå zebrastrumpbyxor (låter pants bättre?), min beiga guess-"jeans" jacka och de röda höööga stövletterna.

Konserten var mycket bra - bara Queen-låtar - det enda är att man sitter på en rock-konsert? Jag, C och U reste oss upp ett par gånger och vickade lite...Det svängde ju!

Ikväll blir det ingen gympa, nehej, det blir pizza istället! (Enda nackdelen med att jobba med mat är att periodvis så ids jag inte laga mat hemma alternativt har noll inspiration...och ibland så går det av bara farten). Just nu skyller jag på kylan, typ. Och att jag har kalla händer.

1 kommentar:

  1. Ha ha! Kalla händer har jag jämt! Jag har köpt mig samma vantar som Anja Pärson har (hon är för övrigt en av mina absoluta favoriter)! Hestra är märket! Mycket varma och sköna! Men kanske inte så vackra och definitivt inte chica!
    Det ser ut som att vi ses snart, det är 'hyfsat' lugnt här hemma! Ska bli jätteskoj!!!

    SvaraRadera