söndag 25 oktober 2009

Mysigt

Det blev en riktig partyhelg... :)

Det är skönt ligga i varm bubelpool ute i höstmörkret med mousserande vin och prata om allt möjligt. Det gjorde jag och C efter coren i fredags. När vi till slut tog oss upp ur poolen så åt vi lax och en god sallad. Och sedan fortsatte vi prata i soffan. Hihi, det blev taxi hem!

Lördagen gick åt till att koka soppa och göra efterrätt - creme brulee igen...fast med choklad! Sedan handlade jag och C och C plockmat, vi köpte skinka och salami och ost och paté och räkor och sedan dukade vi upp det här hemma och sedan satt vi vid bordet och åt hela kvällen! Och drack...

Så idag har jag varit lite seg...fortsatt lagat mat - jiiz, gör jag inget annat? Gjort köttfärssås och bakat en toscakaka. Tackar för den extra timmen idag, den behövdes.

Ska i alla fall trotsa min trötta seghet och gå på ett gympapass om en stund, jag är så rastlös.

Hela helgen har jag sjavat runt i mina myskläder med undantag för lördagkvällen när jag tog på mig en klänning! (Mina myskläder är egentligen träningskläder, eller ska bli, tänkte ha de som stepkläder med början i morgon.)

Och apropå kläder så har mina älskade svarta linnebyxor, de som jag köpte på rea i Piteå i somras blivit trasiga...det är liksom bara ett nät av linnetrådar vid baken och låren...vilket innebär att jag just nu inte har några byxor att ta på mig eftersom jag inte kan andas i mina jeans...OCH jag tänker inte köpa ett nytt par i större storlek, never, never!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar