fredag 23 oktober 2009

Redan fredag

Oj, en till vecka har gått...

Dagarna har i vanlig ordning rullat iväg, i måndags var jag på step och jag hängde med nästan hela tiden! Tisdag fick jag leka hantverkare med maken, vi började sätta fuktspärr uppe i renoveringsbadrummet och jag fick äran att mäta och skära våder, minsann. Jag hade glömt att jag tycker det är roligt!

Onsdagskvällen vek jag åt B som hade några timmar över mellan sitt jobb. Vi åt mat (grekiskt) och delade på en flaska vin och pratade bort några timmar. Trevligt, som alltid! Puss! Och jag fick present! Vilken bonus! Ett jättefint halsband och örhängen. Glad blev jag! :)

På torsdagen gjorde vi nästan klart med fuktspärren och dessutom hann jag köra en liten snabbstädning...

Och nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli dags att åka ner till Friskis och fredagens Core-pass. Ja, väntar och väntar, jag är ju effektiv och bloggar...

Efter coren ska jag till C och bada bubbelpool utomhus. Vi stannar väl till och handlar något att stoppa i munnen först. Jättebra, tyckte C, då kan vi slappa i myskläder efter badet.

Myskläder???

Nu har jag myskläder, ha! Inhandlade på Intersport för två timmar sedan; byxor, tröja och overalljacka. Sådana med tre ränder. Varför Intersport? Jo, jag hade ju en värdecheck på tjugo procent. Hade jag den med?

Nej.

Vad är det för lag som gör att alla sådan kuponger ligger kvar hemma när man ska använda dem och OM man lyckas ha med dem har de gått ut i datum?

Annars är min uppfattning om myskläder egentligen att ju mer man myser i mjukisbrallor desto större storlek måste man köpa nästa gång...Ett par snäva jeans håller mer trim på figuren, i alla fall när man kommer i dem...(Klart jag har en mjukisbralla liggande, jag använde dem när jag lekte hantverkare igår. De har gröna limfläckar på sig nu.)

Det roligaste (roligt? fruktansvärt, snarare) blir när jag ska åka bussen hem i mjukisbrallor. (Vad har hänt med mig???)

Nu hör jag bilen, den har varit på besikting. Undra hur det gick?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar