torsdag 15 oktober 2009

Städdag

Ja, så har vi helgstädat, skönt! (Fast i morgon har hunden hårat ner allt igen...)

I morse var det "huvva" så kallt men när jag gick från jobbet vid tre var det riktigt skönt höstväder så jag gick långa vägen och när jag kom hem gick jag skogen med hunden. (Puh, lång mening...)

I morgon ska jag träffa dotterns svärmor för första gången, spännande! Hihi. Vi är kompisar på facebook och hon läser min blogg men vi har aldrig träffats IRL. (Om yngste sonen skulle läsa det här nu skulle han wowa på den förkortningen; Otippat, morsan!) Jag ska träffa henne och min dotter efter jobbet i morgon och sedan ska vi gå på söder/på stan och sedan har jag bjudit hem na på middag. Ja, dotter och svärson med.

På lördag så ska vi ha jubileumskväll med våra vänner, C, C, D och U. Det är nästan ett år sedan vi började umgås alla sex (jag går hattkurs den "riktiga" helgen så vi tog en ledig...). Det ska vi fira och att jag fått jobb och vi ska äta upp mitt gamla jobbs pengar - presentkortet jag fick ska vi handla upp där; musslor, räkor och havskräftor och kanske något mer! Tanken är att mitt gamla jobb ska betala vår middag, hihi!

Avslutar med en bild på tröjan jag sydde igår: varsågoda!



Om jag inte hinner in på någon dag, Trevlig Helg på er!

1 kommentar:

  1. Wow, vad snygg!! Tror att jag har det tyget här hemma... Riktigt härliga färger!!
    Tyget i mina kjolar är från Ikea faktiskt, billigt var det oxå :-)

    ha det så gott, kram Nina

    SvaraRadera