tisdag 27 oktober 2009

Höstväder

Vilket tråkigt väder vi har nu. Allt är bara blött och fuktigt. Hunden blir blöt (och smutsig), katten vet inte hur han ska göra, om han ska gå in eller ut...Mitt hår blir alldeles fuktigt - och platt...Dessutom känns luften lite kyligare ute. Huvva!

Så för att liva upp mig så har jag gympat tre dar på rak nu! Vilket innebär att jag inte hinner något annat men förhoppningsvis så blir magens fläsk lite, lite fastare. Någon gång måste det ju märkas???

Klämde (bildligt, faktiskt) in mig i mina jeans i morse. Fick nästan blodstanning i låren (hehe, kanske är det muskler?) men vad ska man göra? Regnet öste ner, det var liksom inte läge för kjol.

I morgon blir det ki box, det var ett tag sedan. Längtar, det är kul att längta. Och lite ovant att längta till fysisk träning. Men kul. Ja, annorlunda, Monkan! (Om jag tror att jag ska gå från soffpotatis till träningsatlet? Nej. Snart sitter jag i soffan igen och äter godis och vill ha en öl. Jag känner mig. Bara vara nöjd så länge det pågår.)

På lördag ska jag göra något spännande. Via sysidan har jag fått kontakt med några andra syare (eget ord) och vi ska ses då, för eventuella framtida syjunteträffar. Kan vara skoj träffa några likasinnande, kanske få inspiration? Eller bara lära känna nya människor!

Och snart börjar min och dotterns hattkurs! Den ser jag verkligen fram emot!

Och nu ser jag fram emot att gå och sova, just nu sitter jag och gäspar så ögonen tåras...

Hoppas det inte regnar i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar