fredag 25 september 2009

En ny känsla

Ja, så har jag då arbetat klart en till vecka. Idag fick jag verkligen en fredagskänsla och gick förstås förbi alla mina fik och restauranger och de har fortfarande utemöblerna kvar! Men jag var tvungen hem fast jag ville sätta mig ner i solen och beställa ett glas vin...

Jag ska strax iväg på core - det är lika bra att gympa medan man är frisk!!!

Läste nyss att Anna Anka är med i Skavlan ikväll - måste man titta? Jag vet att man inte måste, men det är ju lite spännande med en människa som väljer att heta Anka i efternamn när hon heter Anna i förnamn. Kanske tur hon inte hette Kajsa... Det värsta är väl hennes åsikter och det är de man inte borde bry sig om, ignorera de totalt så hon höll tyst och använde munnen till sin mans - ja, ni vet - istället. (Men Monkan!!!)

Men jag måste irritera mig. :)

Jag måste ju undra också, att varför säger en kvinna som inte städar själv, tvättar själv, passar barnen själv att mannen inte ska behöva vara med? Som bara pekar med handen vad andra ska göra ÅT henne. Det är alltid så att självständiga yrkesarbetande kvinnor med konservativa åsikter om jämställdhet och barnskötning och äktenskap själva har haft barnflickor, städhjälp och annat. De har ju inte gjort något själv! Det stör mig!

Men alla vi andra då? Vi som det finns mest av? Vi som fick hjärnorna...Vi vill faktiskt att alla ska vara lika värda och jämställda! (Även ankorna...) Många vet inte vilken verklighet som finns där ute...

Och nog måste det vara roligare att känna att alla har något att ge? Alla kan vi inte vara miljonärshustrur/kändishustrur, presidenter eller direktörer. En del måste arbeta också!

Idag åt barnen min mat! Viltskavsgryta, ugnsrostade morötter, vitkålssallad och kokt potatis. Det var kul!

Så nu måste jag byta om till mina tajta (ja ordentligt) jazzbyxor för nu ska det strax svettas!

Trevlig Helg på er därute!

1 kommentar:

  1. Oj va du har kommit igång med gympan!! Härligt! Åh va synd..jag missade att Ankan var på skavlan igår..hade jag velat se :) Jag har blivit utsedd till Ankaimitatör och får roa alla på bostadsanpassningen på fikat så jag skulle ha behövt lite nytt stoff :) Du vet jag älskar ju att prata skånska!

    Kul att du trivs sä bra på jobbet och det är ju inte svårt att trivas på söder :) Kram på dig!

    SvaraRadera